2010-01-29

XBar II - fix Display/Sound/XP buttons [updated on 2010-03-20]

更新されていないし、もう使っている人も少ないと思いますが…
ずいぶん前のアップデートでボタンが動かなくなっていたのを修正して
それっきり忘れてましたが、CCライセンスなのでこちらで公開します。

なお、日本語化はしていません。

Fixed:
  • Display Settings and change XBar backgrounds
  • Sound Settings and mute all sounds
    • Now, saved volume and you can restore it when logout/login in muted :P [fix3]
  • Broken minimap after RoM crashed (thx to TBDjp)
  • XP button (thx to matif for remind, thx to passing war for testing) [fix2]
    • Re-fixed error when class changed [fix4]
    • Fixed "Overall TP" [fix4]
    • Fixed wrong values in "last mob" and "overall XP" when level up [fix5]

Original Works: XBar II by XFuSeng
Download: fix1
Download: fix2 / Mirror (MediaFire)
Download: fix3 / Mirror
Download: fix4 EXPERIMENTAL
Downlaod: fix5 / Mirror
License: Creative Commons License By-Nc-Sa 3.0 (日本語)

Thx to XFuSeng for awesome addon and released it under Creative Commons License :)

38 件のコメント:

  1. 通りすがるヲリ2010年1月30日 23:25

    使っている人少ないんだ……
    ウチのはまだまだ現役です。ですのでとても助かります。

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  2. コメントありがとです。DL数が微妙に上がっててちょっとびっくりです。
    移行先としてはRoMBaでしょうかねぇ

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  3. Hi, thanks your update.
    Can it fix the problem with XP total?

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  4. ahh, not fixed. will be fixed when i get a chance :P

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  5. If you have error messages (screenshots is better), could you post it please?
    I've tried to reproduce, but I couldn't...

    起動直後などにXPボタンにカーソルを合わせてエラーが出た方がいましたら、SSか文面を載せて貰えませんか?
    SS は http://loda.jp/yamabuki でもその他のどこかでも構いません。

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  6. 通りすがるヲリ2010年2月6日 16:56

    XPボタンのエラー再現いたしましたのでSSを
    http://loda.jp/yamabuki
    にアップいたしました。

    状況といたしましては、
    Lv.55/39のキャラでログイン直後、クラスチェンジで39/55にし、
    XPボタンにカーソルを合わせた際にエラーとなりました。

    補足情報ですが、
    39/55の状態でXBar IIを導入後mobを狩った事はありません。
    またエラーが出た際、XPボタンにカーソルを合わせると表示されるウィンドウに[lastmob][repeats][overall]の項がありませんでした。
    エラーが出た後に55/39にチェンジして再度XPボタンにカーソルを合わせた際も同様のエラーとなりました。
    (ログイン直後55/39の状態ではエラーは出ません)

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  7. 詳しい情報ありがとうございます
    相変わらず再現できないのでちょっと時間掛かるかと思いますが、とりあえず着手してみます

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  8. 修正できた…と思いますが確認取れてません。試してみてください。
    http://loda.jp/yamabuki/?id=50

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  9. 通りすがるヲリ2010年2月6日 20:55

    再現0/10

    上記と同条件でログイン,アウトを繰り返して試しました。
    私の場合、旧ver.だと100%再現したので修正は完了していると思います。
    (試しにもう一度2010/01/29のver.を落として試しましたがやはり100%エラー吐きます)

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  10. 確認ありがとうございました。
    ページのリンクも更新しておきますね。

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  11. ロダ・・動いてません??

    落としに行くとわけのわからない漢字がいっぱい表示されて
    ファイルのダウンに至りません

    IEでもそのほかでも駄目です;

    良かったら再upお願いしますです

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  12. 確認してみましたが、サーバ側で何かトラブルが起きているような感じです。
    メールは投げておいたので、すみませんがしばらく待ってみてください。
    明日の夜に直っていなければ代替案を検討します。
    # どこか良いところがあったら教えてください。

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  13. とりあえず直ってるようですが、しばらく様子見です。
    引き続き移転先は探してみますが、現状だと
    Google Siteあるいはどこかのblogサービスに全部引っ越し(固定幅じゃないレイアウトが使えるところが良いな)
    MediaFire辺りにファイルだけミラー
    が候補です。

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  14. I can download your addons since yesterday.
    Thank you!

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  15. Sorry, I forgot to tell you that I post a update file in Curse(XbarII).
    The file contents somethings I changed.
    Sorry, if you don't want to post your fix at the site, tell me, I'll delete.

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  16. Good job. I wanted to post it in Curse.com, but I can't because I got banned last year...
    -- I can post in Curseforge.com B-)
    And I'll update for fix tpsession (same as yours).

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  17. はじめまして。
    mobinfotrackerのcloneプロジェクトをやってるものです。
    上のmatifさんがTWへの翻訳をやってくださってるのですが、
    ローカライズにあたり、できるだけシステム値(SYS_**など)を使いたいと考えはじめました(matifさんからのプッシュもあり^^;)。もし、fdbの*.db内の参照方法をご存知でしたら教えていただけないでしょうか。

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  18. 何らかのDB用フォーマットなのかも知れませんが、詳しくないので適当なエディタで読ませて置換/整形掛けてます。
    とっても力業です。スマートな解決方法じゃなくてすみません。
    一応、構造的には以下のようになってるみたいなので、簡単なツールを書けばID-Stringのパースはすぐできそうです。試してませんけど。
    ID:C文字列
    謎のデータ:可変長
    F8 D9 12 00: 目印
    Length:Stringのデータ長 (4バイト)
    String:C文字列で、文字コードはUTF-8

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  19. エディタで強引に見てましたが、
    構造がわかれば見やすくできそうですね。
    情報ありがとうございました。

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  20. There is almost no prmblem in the new fix!
    Only if you level up will the data turn wrong.
    Anyway, thank you very much!

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  21. Oops, thx info.
    I will check it later...

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  22. If you are busy, you couldn't to fix it.
    I'm very sorry for bother you.

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  23. Sorry for late response.
    I've reproduced it and will fix.
    Thanks again.

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  24. matif,
    I fixed XP button again, it should not show wrong value even if you level up.
    But I've tested once only... so if any errors or wrong values you see, plz tell me.
    Thanks again.

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  25. Sorry for late response, too.
    I didn't see the message about your fix.
    I'll test it.

    By the way, did you leave RoM?
    The blog is stop update at 2010-04-03.

    Finally, thank you very much!

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  26. No, didn't leave yet.
    But recently I'm bit busy and I don't have big dissatisfaction with addons.

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  27. Thank you so much!
    It's all right in fix5!
    But I have a question,
    it will count in skill's TP when skill is level up,
    is it right?
    Anyway, it's very perfect now!

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  28. You can tell XbarIII's author(new update of Xbar) about your fix if you want.
    :)

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  29. > it will count in skill's TP when skill is level up, is it right?

    I didn't understand. is this what you mean?

    When I spent TP for increasing a skill level, but TP increased.

    If so, TP should decrease. I checked it briefly, but did not occur. Is it occurs any situations?

    For more detail, "last mob" means "last changes". We didn't know why TP increased/decreased, so it counts when it changes.

    Thanks!

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  30. I got corrections via Lang-8:
    Is this what you mean?
    -> I spent TP to increase a skill level, but my TP increased.

    If so, TP should decrease. I checked briefly, but did not occur. Does it occur in every situation?

    Thanks!

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  31. Sorry for my poor English. :(
    The meaning is :
    Last TP incould what I spent in Skill's level up.
    In other words, I spent TP to increase a skill level and my Last TP decreased.
    There not any problem!

    That's your instruction:
    >>>For more detail, "last mob" means "last changes". We didn't know why TP increased/decreased, so it counts when it changes.
    So, I understand why it will be that. :D

    Thank you so much.
    And I'm very sorry for making you puzzle.

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  32. Sorry, there are wrong words.
    >In other words, I spent TP to increase a skill level ,and my Last TP decreased.
    >There're not any problem!

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  33. Hi, I'll add your fix at the Repository of XBarIII, thank you!

    By the way, XBarIII's author ask me to join the team, do you want? Because my fix is base on yours.

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  34. Your welcome, and thanks for your invitation.
    But no, I feel XBar II has just enough features, neither too much nor too poor.
    I really like XBar II.

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  35. Sorry, disturb you again.
    Some people tell me that:
    >>> The XP and TP keep flipping between 0 and the actual value as mobs are killed. Sometimes the values get 'stuck' at 0 until a mob is killed again.

    Can you fix it?
    I can't find any problem in RoM about the report.
    And you can skip the message, because this is not your job.

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  36. Hi matif,
    Sorry, I don't know why/what happens well.
    I tried to reproduce the issue, but I couldn't.
    However, I found a similar phenomenon when loaded -- zone in/out.
    It caused re-load UI, and then re-initialized Exp button.
    I don't know whether it is the issue they said.

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  37. Sorry, TOO!
    I bother you again and again, SORRY!
    Thank you very much!
    I am very like your fixs.
    THANKS you always help me!
    I think there are no bugs ,too.
    Maybe it's cause by different client.

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